Tugasan 4 - Pembungkusan (Packaging)

SIEW CHEN HONG, D20111047270

  1. Tugasan ini telah dihasilkan dengan menggunakan perisian 'Adobe Illustrator CS5'.
  2. Tugasan tersebut adalah bertema Industri Kecil dan Sederhana, IKS, dan saya dikehendaki untuk memilih produk "kering" (goreng sahaja).
  3. Akhirnya, saya memilih keropok ikan sebagai produk tugasan saya.
  4. Pensyarah saya telah mendedahkan maklumat yang secukupnya kepada kita tentang maklumat yang perlu ada dalam model pembungkusan kita seperti logo, nama, gambar keropok, cop halal, "bar code", ramuan, resipi penghasilan, dan lain-lain.
  5. Hasil idea tugasan ini adalah daripada rujukan pembungkusan dalam kedai luar dan juga dalam Internet.
  6. Akhirnya, pembungkusan tersebut telah dicetak dalam kertas 'glossy'. Kemudian, hasil cetak tersebut telah dilipat untuk menjadi model pembungkusan.

                                                   
CHAN YI CHEE D20111047258
  1. Tugasan ini telah disiapkan dengan menggunakan perisian 'Adobe Illustrator CS5'.
  2. Tugasan ini telah diberi tema bagi mereka bentuk pembungkusan produk industri kecil dan sederhana.
  3. 'Template' yang saya pilih adalah 'samples' yang diupload oleh pensyarah saya.
  4. Pensyarah saya telah memberi sedikit sebanyak maklumat tentang format, logo dan 'tag lines' tentang pembungkusan tersebut.
  5. Idea saya untuk menyiapkan tugasan ini adalah daripada rujukan 'samples' yang disiapkan oleh pereka lain dalam 'google search' dan telah melakukan pelbagai 'sketches'.
  6. Akhirnya, pembungkusan perlu dicetak dalam kertas 'glossy'. Kemudian, hasil cetak tersebut perlu dilipat dan menjadi model pembungkusan.

0 comments:

Post a Comment