Pembungkusan

Pembungkusan adalah sesuai digunakan untuk membungkus makanan, confectionery, hadiah,cecair, ubat-ubatan, proses pemindahan, pameran dan lain-lain. Bahan yang digunakan sebagai pembungkusan antaranya seperti: carton board, corrugated cardboard, plastik, multimaterial, dan waterproof board.

                Anda dikehendaki mereka bentuk bungkusan (kotak) yang berupakan samada makanan, coklat, biskut, gula-gula, peralatan wanita atau lelaki etc. reka bentuk anda perlu memasukkan perkara berikut: logo & alamat syarikat, net weight, bar code, alamat syarikat, isi kandungan, logo halal, due date, customer support line, motto/tema, nama produk tersebut, teks dan imej reka bentuk yang dipilih.


Selain daripada strategi pemasaran, branding dan iklan, di antara kriteria lain yang perlu diberi penekanan ke atas pembungkusan ialah: reka bentuk, reka letak yang terumpu kepada perletakan taipografi (samada fon: 2D atau 3D dan saiz), pemilihan dan kesesuaian warna dan grafik serta imej yang berkaitan dengan barangan produk. Tidak terlupa spesifikasi yang perlu ada bagu setiap pembungkusan seperti logo & alamat syarikat, net weight, bar code, alamat syarikat, isi kandungan, logo halal, due date, customer support line, motto atau tema dan nama produk tersebut.

0 comments:

Post a Comment