Tugasan 1 - Reka Bentuk Iklan (Self-Portrait)


SIEW CHEN HONG, D20111047270

  1. Tugasan ini dihasilkan dengan menggunakan perisian 'Adobe Photoshop CS5'.
  2. Hasil idea tugasan ini didapati daripada buku majalah dan juga pendapat daripada kawan-kawan. 
  3. 4 gambar posisi yang berbeza itu diambil dengan menggunakan latar belakang yang terang, supaya dapat memudahkan proses "cropping".
  4. Latar belakang gambar yang saya pilih adalah Perpustakaan UPSI, kerana bangunan ini sesuai dan seiras dengan "quotation" yang saya gunakan.
  5. "Quote" yang saya gunakan untuk mempromosikan universiti saya adalah "UPSI creates my FUTURE!", "UPSI is the BEST!", "UPSI is BIG!", dan "I <3 UPSI!".
  6. "Quote - Path of Success" diedit pada jalan bagi memberi impak bahawa saya ingin berjaya dalam kehidupan.



CHAN YI CHEE, D20111047258

  1. Tugasan ini telah dihasilkan dengan menggunakan perisian 'Adobe Photoshop CS5'.
  2. Tugasan ini telah dilakukan bagi mempromosikan Universiti Pendidikan Sultan Idris.
  3. Idea saya bagi menyiapkan tugasan tersebut adalah membuat rujukan dalam laman web dan meminta tunjuk ajar daripada pensyarah saya.
  4. Promosi ini dilakukan dengan menunjukkan 'Quotes', persekitaran dan bangunan UPSI.


0 comments:

Post a Comment